Dersin Adı | İstatistiksel Yazılımlar ve Simulasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STAT 561 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri temel istatistik programlarıyla tanıştırmayı amaçlar. İki programa önem verilmiştir: Matlab ve Arena. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders şu konuları içerir: İstatistik yazılımının tanımlanması, Matlab’da temel komut ve işlemler, çeşitli Matlab simülasyon teknikleri, Arena kod ve komutları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yazılım seçimi. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY.: 12:53. |
2 | Yazılımın tanıtımı. Yazılım sağlayıcılar. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY. 73:92. |
3 | Matlab: Matris işlemleri, veri analizi. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 9:42. |
4 | Matlab: Grafik çizme, mdosyaları. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 56:78. |
5 | Matematiksel hesaplamada Matlab kullanımı: Çeşitli problemler. | “Handbook of Simulation: Principles, Methodology, Advances, Applications, and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY: 89:151. |
6 | Rastgele sayı oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 41:48. |
7 | Kesikli rastgele değişken oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 49:62. |
8 | Sürekli rastgele değişken oluşturma. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 67:91. |
9 | Matlab’da olasılığa dayalı olayların simülasyonu. | “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier: 117:219. |
10 | 1. Proje: Matlab’la simülasyon | |
11 | Temel işlem ve girdileri modelleme. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill: 115:150. |
12 | Sonlu simülasyonlardan elde edilen çıktıların analizi. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill:265:292. |
13 | Orta düzey modelleme ve durağan durumun istatistiki analizi. | “Simulation with Arena” by W.D.Kelton, R.P.Sadowski, D.T.Sturrock, McGrawHill:293:321. |
14 | 2. Proje: Arena’yla simülasyon. | |
15 | Final sınavı öncesi tekrar. | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Handbook of Simülation: Principles, Methodology, Advances, Applications and Practice” by J.Banks, John Wiley and Sons, NY. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. “Numerical Methods Using Matlab” by J. Mathews, K. Fink2. “Simulation with Arena” by W. D. Kelton, R. P. Sadowski, D. T. Sturrock, McGrawHill3. “Simulation” by Sheldon M.Ross, Elsevier. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 7 | 105 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest